Het doel van dit project was om middelbare scholieren (5 VWO wiskunde D) in contact te brengen met de intrigerende wiskunde achter kunstmatige intelligentie, en hen te inspireren om deze wondere wereld te verkennen.
In het boek Succesformules laten auteurs Bennie Mols en Ionica Smeets, in 36 korte hoofdstukken, zien hoe wiskunde succes boekt op terreinen als economie, geneeskunde, misdaadbestrijding, logistiek, sport en kunst.
Deze lesmodule over Enigma komt vanuit de wiskunde, maar is in feite een interdisciplinaire les, dat de vakken Wiskunde, Geschiedenis en Duits omvat. Geschikt voor leerlingen Wiskunde A en Wiskunde D.
Deze lesmodule, geschreven voor leerlingen aan het einde van de onderbouw of begin van de bovenbouw HAVO/VWO, behandelt twee stellingen uit de meetkunde: de stelling van Euler voor veelvlakken, en de stelling van Descartes.
Deze lesmodule legt een aantal basisbegrippen rondom algoritmiek uit: wat is een algoritme, hoe kunnen we de snelheid van een algoritme op een wiskundige manier analyseren, en hoe kunnen we bewijzen dat een algoritme doet wat het moet doen.