Het doel van dit project was om middelbare scholieren (5 VWO wiskunde D) in contact te brengen met de intrigerende wiskunde achter kunstmatige intelligentie, en hen te inspireren om deze wondere wereld te verkennen.
De meeste mensen kennen het spelletje ‘Set’ wel, waarbij een serie kaarten wordt neergelegd en de spelers zo snel mogelijk moeten uitzoeken of er een drietal is waarbij alle kenmerken ofwel gelijk ofwel verschillend zijn. Wat gebeurt er als we dit spel uitbreiden?
Op tijd komen is niet moeilijk, mits je op tijd vertrekt en de snelste route neemt. Maar hoe vind je de snelste route als er sprake is van verkeer? Dylan en Tobias schreven hier een profielwerkstuk over en wonnen er de Pythagorasprijs mee!
Tektonische puzzels en het doel van het leven. Wist u dat deze onderwerpen gerelateerd zijn aan Netwerken? Ontdek meer via de twee winnende films van de NETWORKS-challenge!
Deze lesmodule over Enigma komt vanuit de wiskunde, maar is in feite een interdisciplinaire les, dat de vakken Wiskunde, Geschiedenis en Duits omvat. Geschikt voor leerlingen Wiskunde A en Wiskunde D.