Read the articles on The Network Pages →

Deze lesmodule legt een aantal basisbegrippen rondom algoritmiek uit: wat is een algoritme, hoe kunnen we de snelheid van een algoritme op een wiskundige manier analyseren, en hoe kunnen we bewijzen dat een algoritme doet wat het moet doen. In het laatste hoofdstuk van de module worden twee bekende algoritmische problemen op netwerken besproken. De lesmodule is gericht op leerlingen uit 5 of 6 VWO en hier te vinden: Lesmodule Algoritmiek.

  • Article

    De Stelling van Descartes

    Deze lesmodule, geschreven voor leerlingen aan het einde van de onderbouw of begin van de bovenbouw HAVO/VWO, behandelt twee stellingen uit de meetkunde: de stelling van Euler voor veelvlakken, en de stelling van Descartes.
    Lees verder
  • Article

    Het Raadsel Enigma

    Deze lesmodule over Enigma komt vanuit de wiskunde, maar is in feite een interdisciplinaire les, dat de vakken Wiskunde, Geschiedenis en Duits omvat. Geschikt voor leerlingen Wiskunde A en Wiskunde D.
    Lees verder
  • Article Update

    De wiskunde achter AI

    Het doel van dit project was om middelbare scholieren (5 VWO wiskunde D) in contact te brengen met de intrigerende wiskunde achter kunstmatige intelligentie, en hen te inspireren om deze wondere wereld te verkennen.
    Lees verder
  • Update

    Het belang van wiskunde leren op het voortgezet onderwijs

    Heeft u zich ooit eens afgevraagd hoe u wiskunde interessant kunt maken in het dagelijkse leven van leerlingen?
    Lees verder
  • Update

    Winnaars van de NETWORKS-challenge

    Tektonische puzzels en het doel van het leven. Wist u dat deze onderwerpen gerelateerd zijn aan Netwerken? Ontdek meer via de twee winnende films van de NETWORKS-challenge!
    Lees verder